Sonja Kukman in Andreja Petrovič

IZKUŠNJA DIZAJNERSKEGA RAZMIŠLJANJA V VIGU, ŠPANIJA

Andreja Petrovič in Sonja Kukman, predavateljici višje strokovne šole, sta se med 13. in 17. majem 2025 udeležili strokovnega usposabljanja v okviru mobilnosti Erasmus+ KA131. Udeležba je bila ciljno načrtovana kot podpora izvajanju mednarodnega projekta KA220VET – AgileDT, ki je usmerjen v uvajanje metode dizajnerskega razmišljanja (Design Thinking) v strokovne šole s pomočjo agilnih timov. S tem smo zagotovili sinergijo med projektoma KA1 in KA2, kar omogoča neposreden prenos inovativnih pristopov, razvitih v okviru strateškega partnerstva, v vsakodnevno pedagoško prakso ter krepi trajnost in učinke mednarodnega sodelovanja.

Usposabljanje je potekalo na partnerski šoli Centro de Formación Profesional DANIEL CASTELAO v mestu Vigo v Španiji, kjer so se zbrali predstavniki iz Slovenije, Portugalske, Španije in Irske. Delavnice so bile osredotočene na dizajnersko razmišljanje, sodoben pristop k reševanju kompleksnih problemov, ki spodbuja ustvarjalno mišljenje, osredotočenost na uporabnika ter delo v mednarodnih in agilnih timih.

Na začetku usposabljanja je lokalni podjetnik udeležencem predstavil konkreten izziv iz prakse, ki je služil kot izhodišče za celoten proces. Udeleženci so najprej izdelali empatijske zemljevide, s katerimi so poglobili razumevanje potreb uporabnikov, nato pa z metodo Idea Alphabet generirali čim več idejnih rešitev. Sledil je izbor najboljših rešitev in oblikovanje prototipov v obliki storyboardov, ki so jih ob zaključku predstavili podjetniku. Delo je potekalo v agilnih, mednarodno sestavljenih skupinah, kar je krepilo kompetence sodelovanja, prilagodljivosti in učinkovite komunikacije v večkulturnem okolju.

Cilj mobilnosti je bil prenesti sodobne metode dela v izobraževalni proces ter prispevati k dvigu kakovosti poučevanja z uvajanjem inovativnih didaktičnih pristopov. Usposabljanje je okrepilo sposobnost pedagoškega kadra za delo v timu, reševanje problemov in uporabo uporabniško usmerjenih pristopov v vsakodnevnem poučevanju. Hkrati je bil poudarek na razumevanju pomena mednarodnega povezovanja in prenosu rezultatov evropskih projektov v prakso.

 

Poleg intenzivnega dela so si udeleženci ogledali kulturne znamenitosti mesta Vigo in obiskali ribiško pristanišče, kar je še dodatno obogatilo izkušnjo in omogočilo vpogled v lokalno okolje. Po vrnitvi sta udeleženki izkušnje predstavili na predavateljskem zboru in pripravili delavnico za študente, s čimer sta prispevali k promociji Erasmus+ projektov, razširjanju rezultatov projekta ter krepitvi medpredmetnega in medprogramskega sodelovanja na ravni šole. Tako sta zagotovili, da bodo pridobljene izkušnje trajnostno vplivale na kakovost in inovativnost pedagoškega procesa v domačem okolju.

SKUPAJ GRADIMO PRIHODNOST