#GREEN_SKILLS

#GREEN_SKILLS

Professions for sustainability and ecological transition.

Partners: Italy, Spain, Greece, Austria, Portugal, Slovenia and Lithuania.

The project educates students about the 2030 Agenda goals, supports the importance of “green” education for the workforce, promotes awareness and critical thinking about sustainability, and develops skills for careers in sustainability and environmental change.

It also improves vocational training in the “green” sector through structured courses, and helps bridge the gap between education and the world of work.

#Green_Skills v Grčiji: mladi ustvarjali rešitve za trajnostni jutri

Med 5. in 10. majem je v Atenah v Grčiji potekala mednarodna izmenjava v sklopu projekta Green_Skills, ki je namenjen razvoju zelenih kompetenc mladih ter osveščanju o trajnostnem razvoju. Višjo strokovno šolo Ekonomske šole Novo mesto je na srečanju zastopalo pet študentov 1. letnika programa Medijska produkcija ter predavateljica Andreja Petrovič.

Osrednje teme izmenjave so bile povezane z Agendo 2030, podnebnimi spremembami in zelenimi službami prihodnosti. Udeleženci so v mednarodnih timih sodelovali pri reševanju konkretnih izzivov, s katerimi se sooča sodobna družba v luči okoljskih sprememb. Skozi skupinsko delo, delavnice in diskusije so razvijali rešitve, ki temeljijo na trajnostnem razmišljanju, inovativnosti in medkulturnem sodelovanju.

Poleg strokovnega dela smo imeli tudi priložnost spoznati kulturno dediščino gostujoče države, saj smo si ogledali glavne arheološke znamenitosti Aten, vključno z Akropolo, Partenonom in antično Agoro. Izmenjava je študentom omogočila ne le poglobljeno razumevanje globalnih okoljskih vprašanj, temveč tudi bogato kulturno izkušnjo in priložnost za mednarodno povezovanje.

Projektno srečanje #Green_Skills v Novem mestu

Tridnevno mednarodno srečanje Erasmus+ KA 220 projekta #Green_Skills je med 19. in 21. novembrom 2025 na Višji strokovni šoli Ekonomske šole Novo mesto povezalo partnerje iz šestih držav v raziskovanju zelenih spretnosti, prihodnjih trajnostnih poklicev ter vloge izobraževanja pri zelenem prehodu. Udeleženci so predstavili foto knjigo oz. dokumentarni video, s katerimi so prikazali trajnostne pobude, delo v svojih lokalnih skupnostih ter razumevanje zelenih veščin. Sledila je osebna predstavitev skozi različne predmete, s katerimi so udeleženci izrazili svoj odnos do trajnosti.

Drugi dan sta Lejla Imamović Lerić iz Fakultete za organizacijske študije in Peter Geršič iz občine Novo mesto predavala o razvoju zelenih poklicev oz. o viziji trajnostnega razvoja v lokalnem okolju. Peter Geršič je mladim udeležencem predstavil izziv Zelene mobilnosti študentov in mladih, ki so ga reševali v mednarodno zasnovanih skupinah po metodi design thinking. Skupine so skozi faze definiranja izziva, generiranja idej, izbora rešitev in izdelave prototipa oblikovale inovativne predloge za bolj zelene mobilnosti v Novem mestu. Dan se je zaključil s snemanjem podkasta, za katerega so šole predhodno pripravile vprašanja o zelenih poklicih in trajnostnih kompetencah.

Zadnji dan so skupine svoje prototipe predstavile v obliki kratkih pitchov, sledila je podelitev potrdil. Srečanje je udeležencem ponudilo priložnost za izmenjavo dobrih praks, skupno ustvarjanje ter razmislek o prihodnosti izobraževanja v kontekstu zelenega prehoda.

Rezultati srečanja potrjujejo, da projekt #Green_Skills pomembno prispeva h krepitvi kompetenc, ki jih mladi in izobraževalne ustanove potrebujejo za delo v prihodnosti. Evalvacija srečanja je pokazala izjemno visoko stopnjo zadovoljstva udeležencev, ki so z najvišjimi ocenami ocenili organizacijo, strokovnost predstavitev ter izmenjavo dobrih praks. Posebej so izpostavili dobro zasnovane delavnice dizajnerskega razmišljanja in prijetno, sodelovalno vzdušje, ki je krepilo razvoj ključnih kompetenc.

SKUPAJ GRADIMO PRIHODNOST